Kraft Foods Romania a demarat campania de iarna pentru ciocolata Milka, declarand ca va investi circa 6 milioane de euro la ratecard in promovare. De ce am subliniat la ratecard? Pentru ca multi au impresia ca asta reprezinta bugetul efectiv, cand de fapt nu e.
Campania de comunicare, semnata de agentia de publicitate Ogilvy&Mather, a fost dezvoltata in jurul asocierii dintre Milka si traditia Craciunului.
Conceptul creativ dezvoltat de Ogilvy construieste o poveste despre Mos Craciun. Acesta este surprins in timp ce isi face aprovizionarea cu ciocolata la Fabrica Milka din Alpi.
Campania contine mesaje complementare pe canale variate – TV si outdoor la nivel national – si avand componente dedicate pentru comunicarea la nivel local a evenimentului (TV, print, radio, semnalizare in-store).
La obiect: sa zicem ca eu am un ratecard, in care spun ca pe un banner de 125 px cer 1000 euro/luna. Vine la mine publisherul sau agentia lui si imi spune: Tu vrei 1000 euro/luna. Noi iti inchiriem 6 bannere din astea la tine pe blog pe 3 luni, dar iti oferim 500 euro/luna pe banner. Insa tu, daca intreaba cineva, spui ca pretul lui este 1000 euro, ok?
Si mai simplu: Tiganul din piata vinde florile cu 10 lei, insa daca il intrebi de doua ori, deja a scazut pretul la jumatate. Cam asa sta treaba cu bugetul la ratecard. Insa cifrele mari dau bine la PR, nu?
Brusc am o strafulgerare. Adica Kraft Foods scade pretul de productie schimband ambalajul de staniol cu unul eco-friendly ( PR bullshit ), dupa aceea declara ca a investit 6 mil euro in publicitate de sarbatori, in loc de 3 mil, cam atat cat cred eu ca e de fapt, pentru ca in final sa ne vanda ciocolata Milka cu 4 lei, de ajungem sa ne inchinam in fata raftului chiar daca suntem atei?
Me so smart, voi dormi mai bine la noapte. Eu daca as fi in locul mosului as cumpara ciocolata la kilogram, cel putin aia nu are pretul dublat datorita reclamelor.
Spotul dupa jump. O fi el frumos, animat, cool, haios, dar nu face 4 lei la raft.
Probabil ca ai dreptate, dar Milka chiar e o ciocolata foarte buna, fata de majoritatea celorlalte de pe piata. Mie oricum nu-mi place ciocolata, asa ca pot s-o faca si 40 de lei 🙂