fbpx

Nu credeam să apuc ziua în care sunt de acord cu declarațiile unui Ministru al Educației, dar uite că sunt de acord cu  Sorin Cîmpeanu, când admite că școala online e un dezastru:

 “Educația online se poate face doar acolo unde există conectivitate, acolo unde există echipamente și acolo unde există savoir-faire, unde existe acea știință de predare online din partea cadrelor didactice.

Lucruri care au lipsit, unele într-o mică măsură, altele într-o foarte mare măsură. Eu cred că, pe parcursul acestei perioade de online, aproape toţi elevii au avut de pierdut. Din perspectivă educaţională, este un dezastru.

Între noi fie vorba, eu cred că majoritatea părinților și copiilor s-au pregătit pentru un septembrie cu școala online, fiecare cât a putut.

Nu trebuia să fii geniu ca să îți dai seama că va crește numărul de cazuri, că vom avea iar școli închise. Întrebarea e alta, ce a făcut Ministerul Educației pentru a se pregăti?

Noi ne-am asigurat că avem laptopuri pentru fete, internet bun și programul suficient de flexibil ca să ne ocupăm de ele, pentru că trebuie să recunoaștem, la școala online de fapt unul din părinți trebuie să fie un fel de profesor part-time. Ne-am făcut partea, zic eu.

Că Ministerul a decis acum să nu mai închidă școlile decât în situații extreme este irelevant, deoarece oricum clasele se închid, una câte una, 15% dintre elevi fac școala online. Din septembrie până acum ambele fete au avut școală online minim o săptămână, pentru că apar cazuri și printre colegi, e normal. Și probabil o vom ține tot așa cel puțin până prin martie-aprilie.

Ce a făcut Ministerul Educației pentru a se pregăti? A adaptat programa școlară pentru predarea online? A lucrat la realizarea unor versiuni de manuale digitale? A făcut cursuri de instruire pentru utilizarea laptopurilor și a Google Classroom de către profesorii ce nu se descurcă? A echipat corespunzător școlile? Timp a fost, de mai bine de 19 luni suntem în pandemie, în 3 luni de vară se puteau face multe, știam ce va veni.

Mă uitam la ce fac fetele noastre online acum. Unii profesori încearcă chestii inovative, dar pentru majoritatea lecțiile se rezumă tot la Copiați din manual sau Rezolvați exercițiul de la pagina 23. Nici vorbă de lecții interactive, cum fac 50% din școlile americane de exemplu. Nu am văzut manuale digitale. Nu am văzut teme digitale, tot scriem și trimitem poze cu tema.

Dotările tehnologice din școli? Tot alea sunt, dacă s-au ocupat părinții sau profesorii, din banii lor, să facă rost de echipamente, e mai bine, dacă nu Ministerul a zis că a încercat, s-au distribuit copiilor niște tablete foarte slabe cumpărate la suprapreț și aia a fost.

Nu mai zic de impactul psihologic al școlii online și izolării de grup asupra copiilor, aici fiecare părinte gestionează cum poate situația, că doar nu e treaba școlii, ei trebuie doar să pună note în catalog, nu?

Ce vreau eu să zic este că declarația Ministrului cum că au dat-o în bară grav nu ajută cu nimic acum. Au trecut aproape 20 de luni de pandemie, și singurul mesaj este Da, am greșit.

Soluții rapide pentru a repara ceva? Reformăm și noi odată sistemul educațional din temelii, dacă tot avem ocazia?

Lasă un comentariu