De ce pierd revistele pentru barbati cititorii?

Liderul pietei la capitolul vanzari este revista FHM, editata de Sanoma Hearst Romania, al carei tiraj vandut mediu a scazut usor cu 1%, pana la 20.343 de exemplare. Preluata integral anul trecut de grecii de la Attica Publications, Playboy a inregistrat vanzari medii de 16.554 de copii pe editie, mai mici cu circa 16% fata de media din 2006. Tot din portofoliul Attica, Maxim a avut o evolutie relativ constanta la nivel de vanzari, media din 2007 situandu-se la 8.253 de copii. Pe de alta parte, Men’s Health, editata de Burda Romania, a pierdut anul trecut aproape 11% la nivel de vanzari medii, tirajul vandut pe editie fiind de circa 11.502 exemplare.
Sursa

Tot acolo, ni se prezinta si o posibila explicatie pentru scaderea numarului de cititori:
“Audienta revistelor pentru barbati a paralizat, pentru ca aparitia brandurilor a excedat cresterea audientei. Se ajunge astfel la un numar mai mic de cititori pe exemplar vandut, o situatie de normalitate la care trebuie sa ajunga piata romaneasca”

Siigur, s-au inmultit revistele atat de tare incat barbatii nu se pot decide ce reviste special facute pentru ei sa cumpere! Dar oare de ce nu spune nimeni adevarul? Barbatii nu pot fi “prostiti” la fel de usor ca femeile!

Daca vor sa vada femei goale, gasesc pe Internet destule site-uri ce ofera asta, free. Daca vor sfaturi despre cum sa se imbrace, isi intreaba prietenele, sotiile. Mondenitatile nu reprezinta un subiect prea interesant pentru barbati, deci ce motiv ar mai fi, pentru ca cumpara o revista destinata exclusiv barbatilor? Gadgeturi, masini, tehnologie? Sunt deja prea multe site-uri care ofera ultimele informatii din domeniu.

Sa nu uitam de avantajul rapiditatii informatiei! Pe net informatiile circula mult mai rapid. Articolele care apar intr-o revista pentru barbbati, lunara sa spunem, sunt mult prea invechite. Sincer, eu nu vad avantajele revistelor pentru barbati, in aceste conditii. Plus ca barbatii nu au acel obicei specific feminin, de a isi povesti ce au citit in nu stiu ce revista.

Oare cum ar suna un dialog de genul:

Q: Cristi, am vazut in Playboy o sesiune artistica foarte bine realizata cu Laura Andresan, vrei si tu revista ca sa o vezi?
A: Andrei, du-te naibii, filmul ala a aparut pe net anul trecut. Vrei linkul?

Voi gasiti un avantaj al revistelor pentru barbati?

Recomandă prietenilor!



7
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
Andreea !
Vizitator

in contextul actual cand oricum se sta minim 10 ore pe zi cu nasul in calculator si ai acces la absolut orice, de ce ai mai da banii pe reviste? mai risti sa se supere si prietena/sotia cand ti le gaseste uzate de la atata studiu …

Andrei Monciu
Vizitator

eu cred ca e au scazut din cauza ca internetul e foarte raspandit, si gasesti femei sexi si porn pe net, si e free, cred ca asta e adevaratul motiv, ca sotiile sigur nu au devenit mai frumoase

cezar
Vizitator

eu mai vin cu o explicatie la care nu cred ca s-a gandit nimeni!

e vorba de reclama renault clio cosmopolitan editie limitata cu tipul care se imbraca in femeie si-l surprinde iubita

oricat de mult urasc spotul ala, cred ca el a avut un rol determinant in scaderile vanzarilor la revistele dedicate barbatilor. gorilele au inceput sa citeasca cosmo! 😉

Cristina
Vizitator

Daca ar fi vreun avantaj, cat de mic, poate ca si vanzarile ar fi mai mari…

danni
Member

toata media traditionala pierde in fata internetului. si totusi parca sunt locuri in care o revista face toti banii!

Cristina
Vizitator

… da, poate tocmai in locurile unde Internetul nu are acces.

Ducu
Vizitator

offline is dead – long live the online :p
numarul revistelor vandute scad dar am impresia ca numarul cartilor vandute creste