Idei pentru crearea unui brand personal online

brand personal online

Se discuta tot mai mult despre brandul personal si cum ti-l poti crea. In viata reala brandul personal este o reflexie a ceea ce faci, a jobului si pasiunilor tale si a cum te percep oamenii in functie de calitatile si abilitatile tale. Dar cum iti creezi brandul personal online, acolo unde nimeni nu stie de tine?

Sa spunem ca numele meu e Cristi Roca, sunt student, imi caut un job si vreau sa ma asigur ca daca un posibil angajator ma cauta pe Google va afla informatiile pe care vreau eu sa i le ofer, adica vreau sa controlez ce apare pe Google despre mine. Daca as fi la inceput de drum, fara bani multi de investit si as vrea ca lumea sa ma gaseasca mai usor atunci cand ma cauta pe Google as proceda in felul urmator:

  • Mi-as face un blog gratuit pe wordpress.com – cristiroca.wordpress.com. Mi-as face si o pagina Despre cu o poza reala si o descriere cat mai obiectiva si as adauga linkuri catre conturile din retelele sociale (vezi mai jos) plus adresa de email la care pot fi contactat. As alege o tema cat mai simpla, fara inflorituri. Pe blog as publica 2-3 posturi pe saptamana, legate de domeniul in care vreau sa lucrez si ideile mele despre diverse subiecte din domeniu – analiza unor stiri, opinii, tutoriale etc. Fara injuraturi, conflicte cu alti bloggeri, scandaluri, as incerca ca stilul abordat in posturile de pe blog sa fie cat mai sincer si sa corespunda cu felul meu de a fi de zi cu zi.
  • Cont pe Twitter.com – Twitter.com/cristiroca – cel putin 2-3 tweeturi pe zi – as posta linkuri cu subiecte din domeniul de care sunt pasionat, as urmari oamenii cunoscuti din domeniu si as incerca sa discut cu ei.
  • Cont pe Facebook.com – Facebook.com/cristiroca – aici as adauga doar prietenii si cunostintele, as pune linkuri catre blogul personal, dar as urca cateva fotografii cu prietenii, familia care sa fie accesibile in toata reteaua – lumea trebuie sa vada ca esti o fire sociabila, comunicativa, prietenoasa etc.
  • Adresa de email pe Gmail – cristi.roca@gmail.com. Nici un angajator sau persoana cu o inteligenta peste medie nu va fi impresionata cand ii trimiti un email de pe adresa brunetutzu_sexy@yahoo.com. Trebuie sa arat ca sunt o persoana matura care are cativa neuroni in creier pe care ii foloseste.
  • Cont pe Youtube.com (restul serviciilor Google vor putea fi accesate cu acelasi user si parola) – daca as fi fotogenic as urca cateva clipuri cu mine, poate chiar as face videoblogging. Daca nu voi urca cateva clipuri filmate de mine in diverse ocazii, important e sa arat ca nu stau inchis in casa. Pot urca clipuri video de la conferinte din domeniul de care sunt pasionat, daca particip la ele.

Desigur, astea sunt doar cateva idei, afara exista chiar si companii ce ofera consultanta pentru crearea de branduri personale online. Nu spun ca ce am scris mai sus e tot ce se poate face, dar e un inceput care poate ajuta un posibil angajator sa isi creeze o impresie placuta despre tine.

Voi ce ati face in plus (sau ati facut deja) pentru a va contura mai bine brandul personal in mediul online?

Sursa foto

Recomandă prietenilor!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   

15
Comentezi și tu ceva?

avatar
  Abonează-te  
newest oldest most voted
Notify of
akbar
Vizitator
akbar

Nimic. N-are sens să mă promovez, mă știe toată lumea >:) No, unii preferă intimitatea decât supra-expunerea. Știu vreo câțiva care au tras obloanele după anumite discuții/chestii/trestii ori pentru că așa au vrut ei. Afirmația cu pozele de familie e hilară. Conștientizezi că n-are nicio legătură expunerea familiei cu faptul că aș fi sociabil, da? Adresa de mail e o chestie de bunsimț. Mailurile astea (majoritatea pe Yahu) sunt de când indivizii aveau 13-15 ani; chiar dacă acum studiază litere, drept, economie sau textile, “ID-ul dă mess” e același. Unii angajează: ce contează dacă persoana respectivă e ok pentru postul… Citește tot »

dan sima
Vizitator

„Unii angajează: ce contează dacă persoana respectivă e ok pentru postul tau faptul că are o adresă de mail ciudată?!”

păi are, cum să nu aibă. E suficient de simplu să-ți faci altă adresă și, eventual, să redirectezi mesajele de pe cea zglobie către cea normală!

Teiosanu George
Vizitator

Te-ar surprinde cate CV-uri am aruncat din cauza detaliilor de genul asta 🙂

O imagine neserioasa pentru mine este egala cu un om neserios – nu stau sa analizez prea mult si cam asa face toata lumea.

Daca persoana respectiva nu are 5 minute sa isi faca clean-up pe retele sociale si o adresa de email nume.prenume@provider.com NU are ce sa lucreze cu mine 🙂

ines
Vizitator

@akbar: Contează. Pentru că s-ar putea ca angajatorul să nu treacă mai departe de adresa de e-mail (ciudată) atunci când se uită pe CV-ul cuiva. Și atunci, chiar dacă persoana este potrivită pentru jobul în cauză, s-ar putea să nu mai aibă cum să o demonstreze. În ceea ce privește crearea brandului personal folosindu-te de online, la mine chiar a funcționat și foarte multe persoane cu care intru în contact (fie pe plan personal, fie pe plan profesional) îmi spun că mă știu de pe blog și parcă, într-o anumită măsură, comunicarea și soluționarea problemelor este mult mai ușoară cu… Citește tot »

trackback

[…] This post was mentioned on Twitter by Marius Sescu, Marius Sescu. Marius Sescu said: Idei pentru crearea unui brand personal online http://bit.ly/dAHZI0 […]

dan
Member

cred ca ar trebui inceput cu inceputul si sters ipostaze tampite (in caz ca exista), verificat cont de pe haifunf, ca toata lumea a avut un cont in copilarie.

ps: daca adresa de mail contine chestii gen trotineta, excavator, morisca – sunt compromitatoare?

akbar
Vizitator
akbar

@ines Dacă angajatorul nu este măcar curios cine se ascunde în spatele unei adrese de mail de genul eminem_killer sau ioanaimblanzitoareadelei, e cel puțin ciudat. E la fel de mult suboectivism în asta ca atunci când n-ai angaja pe unul doar pentru că are șireturi maro și pantofi negri, iar postul este de magazioner.

STEFAN
Vizitator
STEFAN

BRANDE PERSONAL !!!!! Sa-ti pui in primul rind 1 adresa exacta cu nr-de telefon 2 . nr.de card de la banca la care esti atunci sa vezi tu aglomeratie la brandu tau ,fara astea doua nu te viziteza nici pisica vecinului !!!!! CU ASTA SUCCESU ESTE GARANTAT DE TOTI EXPERTI IN INTERNET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alex. Chimu
Vizitator

Daca nu ai de gand sa oferi valoare, nu te stradui sa intelegi ce e brandul personal si sa astepti vizitatori (de parca succesul unei campanii de branding se masoara in vizitatori, si nu in rata de conversie…). Si nu ma refer la valoarea contului din banca sau a cerceilor bunicii.

ines
Vizitator

@akbar: Tu vorbești despre o lume ideală în care angajatorul primește 5 aplicații pentru un job. Dacă pentru jobul de magazioner aplica 300 de oameni, să vezi tu atunci dorință de a-l cunoaște pe omul din spatele unei adrese de mail de acest tip.

De fapt, da: dacă ne referim la un job de magazioner, s-ar putea să nu conteze atât de mult adresa de mail. S-ar putea…

Alex. Chimu
Vizitator

Lasati-i sa creada ca “merge s-asa”, altfel nu va mai fi cine sa se planga ca nu-si gaseste loc de munca, desi face tot posibilul 😛 Detaliile de finete conteaza cel mai mult.

akbar
Vizitator
akbar

Haha, de-asta ajung unii care au fost neinspirați să nu lucreze la o companie. Că au o adresă de mail nasoală. Tineri, luați aminte! Când vă faceți o aderesă de mail, uitați numele de alint pe care vi-l dă pretenu’ și nu includeți in numele adresei denumirea trupei favorite!
Și-era vorva de curiozitate. Însă absolut, până și numele poate fi un criteriu de selecție, mai ales la 300. Să nu mai zic de poză…

Alex. Chimu
Vizitator

Sunt de parere ca si monitorizarea permanenta este foarte eficace. Unelte ca Steprep, Hootsuite, Yoono, Hubspot, bine setate si directionate catre fluxurile de informatie relevanta pentru brandul personal, pentru a fi la curent cu tendintele domeniului de activitate si pentru a monitoriza toate aparitiile brandului personal in Social Media. Documentarea despre branding personal este, de asemenea, vitala si este foarte simpla. Numai citind cartea lui Tom Peters, “Brand You 50: Reinventarea muncii” poti crea o strategie de brand personal foarte puternica. Strategie care poate contine si 2-3 idei vagi despre scopul brandului, si tot este eficienta. Una dintre idei este… Citește tot »

trackback

[…] unui brand personal. Am scris mai demult pe blog despre metodele prin care oricine își poate crea un brand personal online cu investiții minime, ba chiar am realizat și o colecție de articole legate de dezvoltarea […]

trackback

[…] la sexul din care facem parte.Să comentăm dar încă nu știm să o facem cum trebuie (1 și 2). Brendu’ wei tată !Să (ăsta-i un subiect sensibil, țineți-vă bine de șoarec și […]