O să mă fac antreprenor, ediția 2018

Că tot se apropie sezonul înscrierilor la Universități și aud mulți tineri zicând cum planul lor e să schimbe lumea, să rupă tot, să lucreze pentru ei înșiși. Seth Godin zice bine, ca să ai succes în antreprenoriat trebuie să oferi soluții concrete la probleme pe care le au oamenii. Și nu, dacă vinzi pe OLX produse făcute în China cu adaos de 200% nu înseamnă că ești antreprenor. Sorry.

Când ajungi să ai succes? Când vii cu soluții bune pentru probleme reale, greu de rezolvat.

Și la noi la agenție lucrurile au început să meargă mai bine când am început să ne diferențiem de restul celor care fac site-uri sau magazine online, când am stabilit clar la ce suntem buni, care e nișa noastră. Oricine îți poate instala o temă de WordPress gratuită pe un hosting de 1 euro, dar când ai nevoie de o strategie de marketing pentru online, când nu vrei doar un site ci și integrări cu niște baze de date sau alte aplicații externe lucrurile se complică, și brusc numărul de specialiști la care poți apela scade.

Și câteva idei:

Ce voiam să zic e că sunt multe mituri care se vând despre antreprenoriat, mult sclipici, multe povești de succes, dar puține discuții despre munca grea din spate.  Orice poveste din asta de succes ar trebui servită cu moderație.



2 Comentarii

  1. AI mare dreptate ca nimeni nu iti va vinde secretul succesului.
    Eu am invatat cel mai mult lucrand pe partea de wordpress pe freelancer si cred ca am invatat mult mai multe de cat as fi invatat de la un antreprenor.

    1. Teoretic antreprenorii care chiar vor să ridice o afacere nu prea au timp să îi învețe pe alții, iar cei care au timp nu prea au afaceri reale, și brusc îți dai seama cum se filtrează oamenii. 🙂

Știu că abia aștepti să îmi spui că nu am dreptate: