Că ne place sau nu, deja au apărut articolele despre ce va rupe în 2016 în domeniul marketingului, ce rețele sociale vor fi la modă, ce strategii vor fi cele eficiente în promovarea online, totul cu recomandări din partea experților, evident.
Nu am stat să lecturez toate articolele, dar deja văd că se repetă câteva tendințe, practic avem un tipar pentru a mai filtra din zgomotul de fond.
Marketing plecând de la cifre
Marketerii care știu să analizeze și să ia decizii plecând de la traficul de pe site, analiza activității fanilor din rețelele sociale, optimizarea conversiilor, segmentarea clienților, crearea de profile de clienți potențiali, calcularea costurilor de campanie și evident, ROI, oamenii ăștia vor fi la mare căutare.
Poate până acum mai mergea cu Șefu, hai să facem și noi o campanie pe Facebook, dar de acum dacă nu ai cifre și estimări despre impactul campaniei sunt șanse mari să nu mai vezi bugete. Plus că majoritatea platformelor oferă informații detaliate despre utilizatori, utile pentru a seta și optimiza campaniile. Cu alte cuvinte, cam gata cu marketingul după ureche.
Content marketing
Conținutul de calitate prinde mereu la public, și în condițiile în care oricine poate crea conținut, deci suntem bombardați cu informație, brandurile care vor crea conținut cu adevărat util au mai multe șanse să atragă atenția noastră, a consumatorilor.
E și un paradox aici, tot mai multe branduri intră în jocul ăsta, fac articole, infografice, tutoriale video, practic se tranformă în creatori de conținut, și e mai greu să atragi atenția oamenilor, pentru că aceștia au de unde alege.
Marketing Automation
Sunt tot mai multe platforme, rețele, aplicații, iar timpul nostru e limitat, de aceea automatizarea unor sarcini are sens și în marketing. Câteva resurse.
Programarea newsletterelor, trimiterea automată de emailuri de mulțumire către clienți, programarea unor articole ce vor apare în rețelele sociale atunci când nu aveți acces la calculator prin Hootsuite sau Buffer, segmentarea clienților, gestionarea tuturor conturilor online dintr-o singură interfață, acordarea de asistență către clienți prin selectarea unor mesaje prestabilite, toate astea sunt activități ce pot economisi timp.
Relantionship marketing sau umanizarea brandurilor
Nu e bine totuși să automatizăm totul, deoarece clienții vor experiențe reale, vor să aibă impresia că brandurilor le pasă, nu că discută cu niște roboți. Aici intervine umanizarea brandurilor, felul în care acestea comunică cu audiența pentru a fideliza fanii, a îi motiva să promoveze mai departe brandul, a construi relații pe termen lung cu clienții. Practic e de 5 ori mai scump să atragi un client nou decât să păstrezi unul vechi.
Cred că cel mai bun exemplu e Coca-Cola, pentru un produs așa de banal ca sucul acidulat ei au creat o întreagă poveste prin care se apropie de clienți. Deși o mai dau și în bară uneori.
Mobile marketing, conținut optimizat pentru mobil
Vom vedea tot mai multe campanii orientate către utilizatorii de smartphone-uri, contextul și locația în care utilizatorii folosesc aplicațiile, telefoanele va influența felul în care brandurile se promovează. Nu degeaba Facebook și Google ne permit să targetăm separat potențialii clienți, în funcție de dispozitivul folosit. 87% dintre nativii digitali nu pleacă nicăieri fără telefon, gândiți-vă la asta.
Să nu uit, nu cred că mai trebuie să zic nimic despre faptul că site-urile trebuie să fie optimizate pentru mobil, nu?
Crearea de conținut video și reclamele video
Youtube e al doilea motor de căutare după Google, și tinerii mai ales consumă foarte mult conținut video. Dacă vrei să ajungi la generația asta nu poți ignora acest tip de conținut, indiferent de brand. De asta s-au înmulțit și campaniile cu vloggeri, de asta reclamele video pe Facebook sunt tot mai multe deși am dubii despre eficiența lor, de asta și alte platforme au introdus conținut video. Bonus, se estimează că până în 2017 aproximativ 74% din traficul de internet va fii video.
Realitatea virtuală
Da, gadgeturile pentru realitate virtuală sunt scumpe, dacă vă gândiți la Oculus Rift. Dar sunt și alternative ieftine, cum ar fi ochelarii Google Cardboard ce pot fi confecționați acasă sau cumpărați cu 10 dolari, și aplicațiile de realitate virtuală sunt o modalitate inedită de promovare, mai ales pe zona turistică, cum e de exemplu Iași VR.
Și poate că generația noastră e obișnuită cu smartphone-uri și touchscreen-uri, dar copii adoră felul în care pot interacționa cu obiectele prin VR.
The Internet of Things și Wearable technology
Clipa când vom avea frigidere conectate la internet care trimit singure comenzile pentru alimente la magazine online, ce ulterior ne sunt livrate acasă nu e chiar așa de departe. Plus că tehnologiile purtabile vor ajunge la o rată de adopție de 28% în 2016.
Gândiți-vă la ceasuri inteligente, brățări de fitness, ochelari gen Google Glass, toate transmițând informații despre noi, informații ce pot fi folosite de marketeri pentru oferirea de produse relevante.
Știu, e cu două tăișuri treaba asta cu marketingul personalizat, dar gândiți-vă altfel, ce ați vrea să vedeți, o reclamă pentru un produs care nu vă interesează deloc sau o recomandare de produs ce ar putea să vă fie util?
Asta cu comenzile trimise automat e deja implementată de unele branduri (exemplu Connected Kitchen – Carrefour Belgium). Toate aceste trenduri (de la smartphone şi aplicaţii la frigidere care ştiu când rămân fără lapte şi dau comanda la supermarşeu) au în comun lucrul pe care cei din marketing l-au prins şi îl exploatează la maxim: lenea. A noastră şi a creierului nostru. Tot ce va fi efortless, inclusiv efortless purchasing, one click way, va fi pe val.
Cât timp sunt bani pe card… 🙂