Le Monde a schimbat formula editoriala. Noua formula este aceea a unui ziar “in alerta in ceea ce priveste informatia, mai bine ritmat printr-o macheta si o grafica mai lizibile”, a explicat Eric Fottorino, directorul Le Monde. La acest principiu se adauga complementaritatea cu Internetul. Astfel, la sfarsitul articolului apar trimiteri catre pagina electronica.
Hmm, adica au ajuns ziarele tiparite sa se inspire din mediul online? Si-au dat seama ca trebuie sa publice stiri de actualitate, ca au nevoie de grafica atractiva, ca este bine sa puna linkuri in articole, fie ele si catre editia online? Au realizat ca cititorii nu cumpara un ziar ce ofera continut care in online deja e expirat de o saptamana?
In curand se vor apuca ziarele tiparite si de seo spam, cu multe taguri bolduite si titluri atractive. Asta ar fi pasul urmator cred. Cancan, Libertatea, Click si alte mizerii deja fac asta la greu.
Timpurile se schimba si ziarele tiparite isi vor vedea sfarsitul. Trebuie sa lupte pentru a nu pierde pe online, ca altceva nu le mai ramane.