fbpx

Tool-uri gratuite pentru monitorizarea online a brandurilor

Saptamana trecuta Krumel scria despre ZeList Monitor si MediaIQ, doua tool-uri romanesti care te pot ajuta in monitorizarea activitatii unui brand online. Adevarul e ca exista multe site-uri care te pot ajuta sa verifici ce se spune despre un brand pe internet. Unele ofera informatiile contra cost, dar multe dintre ele sunt gratuite si pot fi utilizate de oricine poseda cunostinte minime despre online.

Mai jos sunt cateva dintre site-urile pe care le folosesc atunci cand monitorizez activitatea unui brand online:

    • Brand Mentions – informatii despre mentionarea unui subiect specificat pe bloguri, retele sociale, in comentarii sau chiar in titlul unor imagini. Oferă cont de test și pachete plătite începând de la 49 de dolari pe lună.
    • Twitter Search – e logic ce face, iti arata tweeturile care contin mentiuni despre brandul cautat.
    • Google Alerts– iti trimite updateuri prin email sau printr-un feed RSS despre cautarile efectuate pe Google pe un anumit subiect.
    • Google Reader – te poti abona pentru a primi informatii noi de la site-urile care ofera feed-uri RSS. Mai nou te poti abona si la site-urile care NU ofera implicit informatii prin RSS – Link.

  • Bit.ly – un serviciu de scurtare a linkurilor prea lungi. E util pentru a obtine mai mult spatiu de scris pe Twitter de exemplu, unde un mesaj poate contine maxim 140 de caractere. In plus daca va creati un cont veti avea acces la informatii despre linkul scurtat, practic puteti vedea daca mesajul postat de voi cu acel link a fost trimis mai departe. In plus contul va ofera si informatii despre numarul de vizualizari ale unui link scurtat. O alternativa romaneasca pentru scurtarea linkurilor este Z8, care permite si postarea automata a linkului pe Twitter.
  • Technorati – motor de cautare pe bloguri.
  • Facebook Lexicon – poti verifica de cate ori este mentionat brandul cautat in conversatiile de pe Facebook.
  • Google Analytics – cel mai bun tool gratuit pentru a monitoriza activitatea utilizatorilor pe site-ul propriu. Pentru ca sistemul sa furnizeze informatii trebuie sa inserati un cod de urmarire pe site-ul monitorizat.
  • Google Blog Search – motor de cautare pe bloguri de la Google.
  • Usernamecheck – puteti verifica daca pentru brandul vostru s-au creat conturi pe retelele sociale.
Recomandă

10 Comentarii

  1. Facebook Lexicon suna foarte promitator, dar vad ca l-au scos. Cel putin mie imi apare acest mesaj:
    “Facebook Lexicon
    Thank you for your interest in Lexicon. We are removing the Lexicon product from Facebook for the time being. We may bring components of Lexicon back in the future, but we are focusing development on our analytics tools for Page owners, advertisers and Platform developers.”

    La tine merge?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *