fbpx

Tot mai multe angajari in social media. Chiar e nevoie oameni cu experienta?

social media marketer

Recent am observat o crestere a numarului de posturi aparute pe Ejobs, Bestjobs dar si in social media romaneasca care vizeaza angajarea de oameni pentru a face chiar asta, relationarea cu clientii pe internet, pe bloguri, retele sociale, forumuri si alte comunitati online, intretinerea imaginii brandului pe online.

Ieri am aflat ca Alex Negrea a fost angajat de BCR pentru a se ocupa exclusiv de imaginea BCR pe internet. Intre noi fie vorba, nu e BCR cea mai grozava banca, dar a facut pasi enormi in relatia cu internetul fata de acum cativa ani, cand il ignora complet. Cat despre Alex, ii doresc multa bafta, sper sa se acomodeze in mediul corporatist pe care stiu ca nu il aprecia inainte de angajare.

Si asta ne duce la intrebarea din titlu. Avem un brand care incepe sa se implice in social media. Face campanii pe bloguri, se imprieteneste cu noi pe Facebook, ne tweetuieste pe Twitter, ne raspunde la intrebari.

Vrem noi ca brandul sa fie asa de prietenos cu noi pe net? E nevoie de un om cu experienta in utilizarea retelelor sociale si a blogurilor pentru a reprezenta imaginea brandului?

O da, absolut! Stiu ca pare simplu, trebuie doar sa interactionezi cu oamenii din fata unui monitor, dar e in joc reputatia brandului, iar o simpla greseala in social media poate afecta puternic vanzarile sau poate duce chiar la faliment compania din spatele brandului.

Cea mai mare greseala a unui brand cand vine vorba de online este sa o lase pe secretara sa posteze pe Twitter, sa scrie pe blog sau sa updateze pagina de Facebook. Ok, poate nu secretara, dar Costin de la IT sigur le are cu chestiile astea, doar a terminat facultatatea de calculatoare. Se poate ocupa si de imaginea brandului online, nu? Ce rost are sa angajezi un om separat pentru a vorbi cu oamenii pe net?

Nu poti lasa un om care nu are cunostinte, care nu a scris niciodata pe un blog, care nu a interactionat cu alti oameni pe Facebook sau Twitter, care nu cunoaste regulile elementare de comunicare online, nu poti lasa o persoana care nu are tangenta cu mediul online sa se ocupe de social media pentru brandul tau. E ca si cum te-ai impusca in picior singur! O poti face, dar doar daca esti foarte sadic.

Ce abilitati trebuie sa o persoana pentru a se ocupa de social media pentru un brand? Ce cunostinte sunt necesare unui marketer in social media? In episodul urmator, sunt destul de multe.

Voi ce credeti, se poate ocupa oricine de imaginea unui brand in social media?

Recomandă

Un comentariu

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *