fbpx

Ai lucra pentru un singur client?

Citeam articolul critic despre decizia Omnicom în State de a crea o agenție dedicată pentru McDonald’s, pentru că ăsta e ultimul trend prin afară, să faci agenții speciale pentru brandurile mari, ca să le dai impresia că sunt foarte speciale. Și mi-am amintit cât de proastă poate fi o decizie de genul ăsta, deoarece atunci când lucrezi cu un singur client toată munca ta e în pericol, S-a supărat clientul pe tine? Ești muritor de foame.

Lăsând la o parte discuțiile despre faptul că atunci când o agenție lucrează pentru un singur client presiunea e maximă și creativitatea se duce pe fereastră, toate campaniile ajung să fie gândite doar pentru a fi pe placul șefilor și acționarilor, deci dezastru pe toată linia. Ce mă deranjează pe mine cel mai mult la ideea asta, de a lucra cu un singur client, e dependența totală de el.

Am avut și noi pe la începuturi niște clienți care ne-au propus să lucrăm pe sume frumoase DOAR pentru ei. Am refuzat instant, nu pentru că nu erau clienți ok, ci pentru că am fi depins total de ei. Plus că în timp lucrurile se pot schimba, ca în orice relație, începutul e frumos, dar sfârșitul poate fi tragic. Știu calculele, 80% din venituri sunt aduse de 20% din clienți, dar e important ca cei 20% să nu reprezinte un singur client. Plus că avantajul când lucrezi cu mai mulți clienți este că ai o oarecare libertate, independență, îți permiți să le spui fix ce gândești, nu trebuie să dai din cap ca prostul la orice idee stupidă, doar pentru a încasa banii la final de lună. Poate că sunt prea rău, dar uneori și clienții pot fi concediați, dacă crează prea multe probleme.

Aceeași situație apare când ești angajat într-un singur loc și ai o singură sursă de venituri. Mereu am fost fan al diversificării veniturilor, deoarece nu e bine să îți vină toți banii dintr-un singur loc. Poate să fie o chestie măruntă, un hobby care mai aduce un 10% din banii câștigați lunar cu câteva ore de muncă extra, ideea e că atunci când te trezești concediat, sau aflii că firma s-a închis, sau primești un șut în fund de la viață, să nu te întrebi disperat ce vei face cu viața ta, că nu ai economii și toți banii veneau de acolo.

Asta e partea faină când vin bani din mai multe locuri. Ok, am pierdut 50% din cât produceam lunar, no problem, tot am bani să acopăr facturile, de unde acopăr diferența?

Tu ai lucra cu un singur client?

Recomandă

7 Comentarii

  1. Nu as lucra pentru un singur client si iti dau dreptate. Este vorba si de creativitate, dar si de faptul ca, daca renunta la tine e nasol. Pe de alta parte, daca facem un contract urias, banos, compania lor este una recunoscuta pe plan national si nu numai, si se specifica foarte clar ca nu ma lasa balta pe o perioada de 6 ani, de exemplu, m-as mai gandi, mai ales daca as fi la inceput. In aia 6 ani apuc sa strang bani (poate si investesc in altceva), apuc sa fac portofoliu, aude lumea de mine si nu mi-ar fi greu sa stau fara ei daca ma lasa balta dupa incheierea contractului. Nu mi-ar fi greu nici in sensul de a gasi noi clienti dar nici dpdv financiar. Nu stiu, zic si eu asa. Nu am fost pusa in fata faptului.

  2. Eu am lucrat cu un singur client timp de aproape 1 an. Bine, asta doar pentru ca primeam suficienti bani incat sa nu imi mai trebuiasca vreo colaborare. Un client ca acesta mai rar gasesti: punctual, plateste la timp, comunicativ, cu care ajungi pana la urma la o rezolvare daca e nevoia.

    Acum lucrez tot pentru el, insa treaba s-a schimbat, asta pentru ca in peisaj a mai aparut un client. Momentan e ok, insa pana la sfarsitul anului as cam vrea sa dublez numarul de clienti, insa mai greut cu timpul.

  3. Aici îți dau dreptate, cu cât ai mai multe surse de venit, cu atât sunt șanse mai mari când dai de ananghie ai șanse mai mari să poți trece peste. Sau mai există și situația când faci economii destul de mari încât să o duci relativ normal o perioadă de timp până te pui puțin pe picioare. Eu unu prefer și una și alta.. Și ușor ușor fac față la amândouă.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *